Sommarläger
Hellas Friidrottsklubb
Välkomna till friidrottens underbara värld där det finns något för alla!
Trygga idrottsmiljöer

Hellas Friidrott bedriver friidrottsträning för mestadels barn och ugdomar och det är viktigt för oss att alla i föreningen ska kunna känna sig trygga.

Förebyggande åtgärder i syfte att skapa trygga idrottsmiljöer Hellas Friidrott

• Vi tar in utdrag från belastningsregistret vartannat år på alla våra ledare från 15 år och uppåt
  • Våra grupper består av tränarteam med flera vuxna på träningarna där vi också delar in grupperna. Mindre grupper gör att vi hinner se alla.
  • Vi har upprättat förväntansdokument för ledare i syfte att tydliggöra förhållningssätt gentemot barnen.
  • Vi har upprättat förväntansdokument för vårdnadshavare i syfte att tydliggöra förhållningssätt gentemot ledare och barn.
  • Incidentrapport på hemsidan där medlemmar kan rapportera olika händelser och beteenden som går emot Hellas värdegrund.
  • Vi erbjuder utbildning via svensk friidrott för att övningarna vi gör ska vara säkra.
  • Enkäter vartannat år till aktiva, ledare, föräldrar, anställda och styrelsen för att få en bild av hur tryggheten upplevs. Nästa gång vi går ut med enkäter blir år 2024.

Åtgärder vid beteenden som strider mot värdegrunden

• Föreningen har en krisgrupp som strukturerar arbetet vid uppkommen kris. Genom handlingsplanen går krisgruppen igenom steg för steg vad som behöver göras.

WEBSHOP
Samarbetspartners