Sommarläger
Hellas Friidrottsklubb
Välkomna till friidrottens underbara värld där det finns något för alla!
07-10 Lindberg
Tävlingssäsongen i full gång
2024-02-20 11:39

Just nu har gruppen en hög och fin tränings- och tävlingsnärvaro då vi är mitt inne i en intensiv inomhussäsong.

Detta år är det nya utmaningar för de flesta i gruppen med tyngre kastvikter, högre häckhöjder och planka istället för zon. Till det tillkommer flera tävlingar där det nu tävlas i dubbelklasser, 14-15 år, så motståndet blir tuffare.  Detta till trots har tävlingssäsongen inletts fantastiskt fint med många fina personbästan, medaljer och placeringar samt ett par nya klubbrekord av Kajsa Kubu i stav  (2 ggr hittills!) och Jakob Lindberg i vikt. Therese Löwenthal tangerade även i helgen det 46 år (!) gamla höjdhoppsrekordet på 1,57 och har mer i sig.

Vi har tävlat på SAYO indoor, Luciaspelen, Örebro Indoor Games, Täby Vinterspel, Turebergs Explosiva, Hammarbyspelen och nu senast i helgen på IUDM i Sätra där vi fick 3 nya distriktmästare i gruppen, Therese i höjdhopp och dubbelmästare Jakob i Stav och Höjd och därtill flera fina medaljer och prestationer som berättas mer om på Hellas nyhetssida.

Nu stundar uttagningen till Regionsmästerskapen och det ser lovande ut för vår grupp med flera på uttagbar plats efter alla fina tävlingsresultat.

Lycka till och bra kämpat allihop på både träningar och tävlingar!

WEBSHOP
Samarbetspartners