Sommarläger
Hellas Friidrottsklubb
Välkomna till friidrottens underbara värld där det finns något för alla!
07-10 Lindberg
Världsungdomsspelen 2023
2023-07-09 21:09

För första gången åkte vi några från gruppen ner till Världsungdomsspelen i Göteborg på Sveriges största friidrottstävling för ungdomar. Våra tjejer och killar var som vanligt imponerande duktiga i det ömsom soliga, ömsom ösregniga Slottsskogsvallen. Det blev två pallplatser i den hårda konkurrensen med ett silver till Jakob Lindberg i höjd och ett brons till Kajsa Kubu i stav. Utöver det blev det sju personliga rekord för de sex deltagarna i VU, som förutom de nämnda var Ailbhe McCarthy, Love Lindberg, Beatrice Lindberg, Per Lomakka och Cajsa Sundén.

Förutom alla sportsliga framgångar hade vi en väldigt kul helg där vi fick hänga tillsammans både i klubben och med övriga friidrottare som vi känner sen tidigare tävlingar. En väldigt lyckad helg helg enkelt!

WEBSHOP
Samarbetspartners